Szafa drewniana
- :
- CMM/S/12
- :
- Szafa drewniana
- :
- Stocznia Gdańska, Polska
- :
- 1949-1984
- :
- mebel
- :
- historia
- wysokość:
- 1870 mm
- szerokość:
- 1160 mm
- głębokość:
- 585 mm
- :
- Narodowe Muzeum Morskie w Gdańsku
- :
- wyposażenie hotelowe, s.s. "Sołdek"
- :
- Gdańsk, Polska
- :
- Szczecin, Polska
- :
- drewno
- :
- stolarstwo, tapicerstwo, meblarstwo
- :
- STATEK MUZEUM "SOŁDEK"
- :
- Ofiarowany przez Polską Żeglugę Morską (PŻM)
- :
- Gdańsk, Oddział statek-muzeum "Sołdek", wystawa

:
Szafa w kabinie kapitana. W trakcie eksploatacji statku dowodziło nim w sumie 50 kapitanów. Kabina kapitana znajduje się na pokładzie oficerskim w nadbudówce na śródokręciu statku. Przy budowie pomieszczeń mieszkalnych stosowano zalecenia Międzynarodowej Organizacji Pracy z 1946 roku dotyczące warunków bytowych załóg na statkach. Wyposażenie pomieszczeń mieszkalnych wykonano w Stoczni Gdańskiej, a kierował nimi mistrz Tadeusz Stróżyk. Podczas eksploatacji, prawdopodobnie w latach siedemdziesiątych, kabinę zmodernizowano, m.in. poprzez pokrycie ścian i elementów mebli unilamem, dzięki czemu łatwiej było utrzymać czystość w pomieszczeniu. W latach 1981–1984 wykonano remont i wymianę tapicerki mebli w pomieszczeniach mieszkalnych statku. Opis fizyczny: Złożona z szafy ubraniowej i dwóch bieliźniarek ustawionych pionowo. Całość wykonana z płyty stolarskiej oklejonej fornirem dębowym. Zawiasy taśmowe przez całą wysokość szafy. Po lewej stronie drzwiczek zamki typu okrętowego, z kluczami. Wewnątrz szafy półka i drążek na wieszaki, w górnej bieliźniarce jedna półka, w dolnej – dwie półki. S.s. „Sołdek” to pierwszy stalowy statek pełnomorski zbudowany w polskich stoczniach po drugiej wojnie światowej. Jest to jednocześnie prototyp serii węglorudowców (częściej nazywanych rudowęglowcami) B30. Armatorem s.s. „Sołdek” była Polska Żegluga Morska, a portem macierzystym Szczecin. Uroczyste podniesienie bandery odbyło się 25 października 1949 roku. Statek odbył 1476 podróży w czasie służby trwającej 31 lat i 65 dni – co stanowi rekord polskiej floty pod względem ilości rejsów z ładunkiem w podanym okresie. W tym czasie przewiózł 3,5 mln ton węgla i rudy żelaza. Odwiedził 60 portów, głównie w Szwecji i Danii, dowodzony był przez 50 kapitanów. Statek wycofano ze służby 30 grudnia 1980 r. i przekazano na muzeum w dniu 28 kwietnia 1981 roku. 17 lipca 1985 roku s.s. „Sołdek” został udostępniony do zwiedzania jako oddział Centralnego Muzeum Morskiego w Gdańsku.
:
Sienicki I., Dzieje statku-muzeum „Sołdek”, Gdańsk 1988. Węgrocka M., Juściński R., Eksploatacja i dowódcy s.s. „Sołdek” na podstawie zasobu archiwalnego CMM i materiałów prasowych [w:] 25 lat statku-muzeum „Sołdek”. Sympozjum w Centralnym Muzeum Morskim w Gdańsku, 6 listopada 2006 roku, Studia i materiały Centralnego Muzeum Morskiego w Gdańsku, Gdańsk 2008.