Koja piętrowa
- :
- CMM/S/100
- :
- Koja piętrowa
- :
- Stocznia Gdańska, Polska
- :
- 1949-1989
- :
- mebel
- :
- historia
- wysokość:
- 1300 mm
- szerokość:
- 820 mm
- długość:
- 1900 mm
- :
- Narodowe Muzeum Morskie w Gdańsku
- :
- wyposażenie hotelowe, s.s. "Sołdek"
- :
- Gdańsk, Polska
- :
- Szczecin, Polska
- :
- metal, drewno świerkowe, płyta pilśniowa, drewno dębowe, tworzywo sztuczne
- :
- meblarstwo, stolarstwo
- :
- STATEK MUZEUM "SOŁDEK"
- :
- Ofiarowany przez Polską Żeglugę Morską (PŻM)
- :
- Gdańsk, Oddział statek-muzeum "Sołdek", wystawa

:
Koja piętrowa w kabinie dwóch marynarzy na międzypokładzie, w części rufowej statku. Przy budowie pomieszczeń mieszkalnych stosowano zalecenia Międzynarodowej Organizacji Pracy z 1946 roku dotyczące warunków bytowych załóg na statkach. Wyposażenie pomieszczeń mieszkalnych wykonano w Stoczni Gdańskiej, a kierował nimi mistrz Tadeusz Stróżyk. W latach 1981–1984 wykonano remont i wymianę tapicerki mebli w pomieszczeniach mieszkalnych statku. Opis fizyczny: Koja górna: materac oparty na prostokątnej ramie metalowej, druciano-sprężynowej. Podstawa wykonana z płyty stolarskiej z drewna świerkowego, część frontowa z litego drewna świerkowego, całość pokryta płytą pilśniową. Deska zabezpieczająca pokryta fornirem dębowym, górna krawędź oklejona czarną, plastikową listwą. Koja dolna: wykonana podobnie, ale podstawa w całości z litego drewna świerkowego. Dalszy opis jak w koi górnej. Całość polakierowana. S.s. „Sołdek” to pierwszy stalowy statek pełnomorski zbudowany w polskich stoczniach po drugiej wojnie światowej. Jest to jednocześnie prototyp serii węglorudowców (częściej nazywanych rudowęglowcami) B30. Armatorem s.s. „Sołdek” była Polska Żegluga Morska, a portem macierzystym Szczecin. Uroczyste podniesienie bandery odbyło się 25 października 1949 roku. Statek odbył 1476 podróży w czasie służby trwającej 31 lat i 65 dni – co stanowi rekord polskiej floty pod względem ilości rejsów z ładunkiem w podanym okresie. W tym czasie przewiózł 3,5 mln ton węgla i rudy żelaza. Odwiedził 60 portów, głównie w Szwecji i Danii, dowodzony był przez 50 kapitanów. Statek wycofano ze służby 30 grudnia 1980 r. i przekazano na muzeum w dniu 28 kwietnia 1981 roku. 17 lipca 1985 roku s.s. „Sołdek” został udostępniony do zwiedzania jako oddział Centralnego Muzeum Morskiego w Gdańsku.
:
Sienicki I., Dzieje statku-muzeum „Sołdek”, Gdańsk 1988. Węgrocka M., Juściński R., Eksploatacja i dowódcy s.s. „Sołdek” na podstawie zasobu archiwalnego CMM i materiałów prasowych [w:] 25 lat statku-muzeum „Sołdek”. Sympozjum w Centralnym Muzeum Morskim w Gdańsku, 6 listopada 2006 roku, Studia i materiały Centralnego Muzeum Morskiego w Gdańsku, Gdańsk 2008.