Wyszukiwarka
Przenośna naftowa latarnia pokładowa
- :
- CMM/HŻ/576
- :
- Przenośna naftowa latarnia pokładowa
- :
- F.F.A. Schulze
- :
- przełom XIX/XX wieku
- :
- urządzenie
- :
- technika
- wysokość:
- 420 mm całkowita
- wysokość:
- 105 mm latarni właściwej
- szerokość:
- 125 mm
- średnica:
- 100 mm korpusu
- waga:
- 2.5 kg
- :
- Narodowe Muzeum Morskie w Gdańsku
- :
- wyposażenie statku, sprzęt oświetleniowy
- :
- Berlin, Niemcy
- :
- Gdańsk, Polska
- :
- mosiądz, metal, szkło
- :
- przemysł
- :
- Historii Żeglugi i Handlu Morskiego
- :
- magazyn
:
Latarnia przenośna złożona z kominka z ruchomym kabłąkiem, latarni właściwej, korpusu, podstawy oraz statywu z mechanizmem sprężynowym. Kominek o kształcie cylindrycznym ze stożkowym, falistym daszkiem luźno osadzonym w otworze pokrywy. Latarnia właściwa złożona z sześciogrannej konstrukcji metalowej z 6 wmontowanymi szybkami. Szkła chronione dwudzielnym koszem składającym się z 6 prętów pionowych połączonych pierścieniem. Górna część kosza przymocowana do kominka, dolna do korpusu latarni. Cylindryczny korpus z trzema poziomymi rzędami otworów przepływowych powietrza. U dołu korpusu niepełny pierścień do umocowania podstawy. Podstawa okrągła z przymocowanymi do niego dwoma ryglami zahaczanymi za pierścień korpusu. Do wewnętrznej strony dna przymocowana tuleja do osadzania statywu sprężynowego utrzymującego płomień świecy stale na tym samym poziomie. W ściance kominka wytłoczona tabliczka firmowa z napisem: „F.F.A. Schulze, Berlin. N. Fehrbelliner str 47”.
:
Miesięcznik „Morze”, 1983 nr 1; Gawłowicz, J., Nawigacja wczoraj i dziś. Leksykon. Warszawa b.r.w.